«Криголами»
На уроках української мови та
читання пропоную дітям спеціально психологічно обґрунтовані вправи, які
використовуються на початку заняття. Вони ламають кригу відчуженості, сприяють активізації роботи учнів на уроці,
допомагають організувати їх діяльність, створити атмосферу доброго настрою,
щирості, відвертості.
1. Відгадайте
загадку.
Прекрасна дівчина прийшла,
Чудові квіти принесла,
Прикрасила сади і парки.
Як звуть цю гарну господарку? (Весна)
2. За початковими літерами дайте характеристику
цій порі року, наприклад:
В – весела, вітряна,
Е – енергійна, емоційна,
С – сонячна, святкова,
Н – ніжна, незвичайна,
А – активна, …
«Вузлики»
На етапі вивчення нового
матеріалу на уроках читання можна використати інтерактивний метод «вузлики» і
запропонувати картки для розширення кута зору під час читання.
Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити три однакові літери.
Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити три однакові літери.
А С
Я М К
С М А
С Е М А
|
Ч
Ю А С
Т Ю У
В А Ю
Н Н Я
|
Б
Я Т Б
Н А Н
Я К Б
Е Н Я
|
В К
З О Й
В К З
О З К В О
|
Д
Я Щ К
Щ У Щ
В А Н
Н Я
|
( Яке частування – таке й дякування)
О Б
М С О
Е М С
З М О С
|
Т Б
Р А А
У Б Д
І А Б В
|
К О
Ф Н К Ф
О Е
Ф К О
|
Ї Я С
О Т
И Я О М
Я Е О Ш
|
П А
М И М
Р А О
М Г А
І В
|
(Без трудів не їстимеш пирогів)
Х Е
Ц Х Ч
Е Ц И
Х Е Я Ц
|
В Я
І Д Я
Н В А
Я Н Г А
Н
|
Ч Д
Т А Д
О А Ч
Г О Ч
Д А
|
К О
Й Б М
К К О
Б М О
Б М
|
П Ю
Е Р Ю
Е Ю М
О Г А
|
(Чия відвага, того й перемога)
-
До яких казок підходять ці прислів’я?





ЛІС ВЛІТКУ ВОСЕНИ - ВЗИМКУ -




ГОДУЄ, ВЕСНОЮ ЖАР ПРОХОЛОДУ



Ліс весною звеселяє, влітку
прохолоду має, восени – годує, взимку – жар дарує!
Тема : Рід іменників : чоловічий,
жіночий, середній.
Етап уроку : Актуалізація
опорних знань.
Інтерактивний прийом
«Мозковий штурм»
-Що
таке іменник?
-На яке
запитання відповідають назви істот?
-На яке
запитання відповідають назви неістот?
-Які
іменники є власні, загальні?
Доберіть
до кожного іменника слово, яким можна його замінити.
Бабуся - ( вона ) кіт - ( він )
корова
- ( вона ) синиця - ( вона )
пес - (
він ) пшениця - ( вона )
хвіст -
( він ) паляниця - ( вона )
сміливець
- ( він ) хатка - ( вона )
небо -
( воно ) Джек - ( він )
вікно -
( воно )
Тема : Змінювання іменників за числами.
Спостереження за родовими закінченнями.
Етап уроку:
Робота над новим матеріалом.
Інтерактивна
гра «Карусель»
На
дошці іменники
1 група 2 група
Мороз Яблука
зима трактора
земля пташки
дзвін книжки
місяць будинки
даль сини
птаство міста
1група поруч з іменниками в однині записує ці іменники в множині
2 група - навпаки
Це завдання виконується самостійно протягом 3 хв. По
сигналу вчителя групи міняються завданнями.
По закінченню виконання учні з 1 і 2 груп
презентують відповіді.
«Асоціативний
кущ»
-
Що ви розумієте під словом краса
?











добро людина
Гра «Закінчіть прислів’я».
Читання, 4 клас. Тема. Леся Українка «Біда
навчить».
Знайдіть у казці
прислів’я і допишіть. Яка пара справиться швидше?
« Дурні
бились, а …» (розумні поживились).
«Хто дурнем
вродився, той …» (дурнем і згине).
«Не на те
мудра, щоб …» (дурнів розуму навчати).
«Поки біди не
знатимеш, то …» (й розуму не матимеш).
«Розум на
дорозі …» (не валяється).
Немає коментарів:
Дописати коментар